• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsatt pga ett spelberoende?

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 254
Mottagna reaktioner
1 097
Poäng
897
Låter fel, men man önskade att vi med denna sjukdomen kunde få någon ersättning
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Torsken

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 Juni 2017
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
18
Poäng
52
Låter fel, men man önskade att vi med denna sjukdomen kunde få någon ersättning
Fårstår precis hur du tänker. Några i höga positioner argumenterar fortfarande över om fetta är en sjukdom. En stor opinion tycker vi har svag karaktär och får skylla oss själva. Tack och lov vann inte dom debatten om sjukdomsklassningen. Tur att lagen om vård av spelberoende träder i kraft 1/1-18. Jag kontaktade den lite äldre centerkvinnan som tillsammans med en kvinnlig kd politiker utformat motionen som ligger till grung för den nya lagen. Mycket trevlig kvinna. Svarade på mina mail på sin riksdagsadress på döndagen i midsommar. kl 9 på morgonen. Snacka om snabba svar. Jag tackade henne hjärtligt och hon va trevlig och nyfiken på mig. Låt henne läsa min historia på totalblock.se Hon reagerade starkt och skrev ett Låååångt mail tillbaka fullt med kärlek och omtänksamhet.
Hon skrev att hon nu verkligen känner att hon gjorde rätt när skapade motionen.

Fast egentligen har du FEL. Vi får pengar.
Jag har skulder uppåt en mille. Skulle väl betala sesädär 50.000:- varje månad. Men vid löneutmätning slipper ja de.
Ja få FÅR 4700:- och får hyran och barnunderhåll och fackavgift och tv licensen. viss medicin och speciakost och glasögon mm BETALT! Sen vid skuldsanering så förfaller många skulder. Snacka om att få pengar egentligen. Vilken jävla tur vi jävla idioter till speltorskar bor i sverige. Vid skuldsanering är det till och med fria månader. December och juni så får man behålla allt man tjänat. Sverige vill inte ens att idioter som oss ska stå utan pengar runt jul eller semesterstart.

Förlåt att ja utvidgade ditt inlägg men en sån som jag som är lite skev måste försöka se allt som är bra just nu å blicka framåt.Vänder jag mig om tar jag livet av mig. Bra tanke där "Pala87"
/Torsken
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 254
Mottagna reaktioner
1 097
Poäng
897
Jo men det är bra ju.
Då är du skuldfri om 5 år? Isåfall får du ett bättre liv o förhoppningsvis helt fri från sjukdomen också :)
 

Torsken

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 Juni 2017
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
18
Poäng
52
Jo men det är bra ju.
Då är du skuldfri om 5 år? Isåfall får du ett bättre liv o förhoppningsvis helt fri från sjukdomen också :)
Visst är det bra! Är i en beroendebehandling nu i typ 6 månader. Så bli frisk är de viktigaste. Är jag aktiv inder eller efter en skuldsanerning så kan man lika gärna skita i det. å 5 år är inte så jävla lång tid. Der tar tid att få frihet. men värt att vänta på. Jag är mörkröd hos uc och alla andra kreditupplysningar. Hade 118 förfrågningar sist ja kollade i juni. Hur fan kan det va möjligt för mig att handla mot faktuta. Skit samma Min nyd 21' bärbara HP är superfin. Men lite svårt att sätta sig in i Windows 10. Tur man inte har nåt annat för sig. Trevlig söndag! /Torsken
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Du köpte en dator för 21' samtidigt som du tigger pengar till hemsidan? Jag har lite svårt för sånt...
 

Torsken

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 Juni 2017
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
18
Poäng
52
Du köpte en dator för 21' samtidigt som du tigger pengar till hemsidan? Jag har lite svårt för sånt...
Tigger???? Som att säga att du gnäller....
Ja hämtar ut så jävla mycket grejer ja hinner innan utmätningar och saneringsr börjar. Hur jag än vride å vänder på det så kommer ja ha 4800 i månaden undet väldigt lång framtid. Om det går att köpa guld och datorer och kläder på faktura trots att man tokröd så är det väl fan klart man bunkrar!
 

Idiotfru

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
5 Juni 2017
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
21´lär ju stå för skärmstorleken inte för priset.

Ibland är det här ett stöttande forum men ofta är det ett påhoppsforum... bara för att vi alla har våra dåliga dagar med skuld och skam och ångest så behöver vi inte vara otrevliga och misstänksamma mot varandra...
 

Torsken

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 Juni 2017
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
18
Poäng
52
21´lär ju stå för skärmstorleken inte för priset.

Ibland är det här ett stöttande forum men ofta är det ett påhoppsforum... bara för att vi alla har våra dåliga dagar med skuld och skam och ångest så behöver vi inte vara otrevliga och misstänksamma mot varandra...
Påhopp är det värsta ja vet. Skulle aldrig döma en människa. Som spelberoende som förlorat allt. Det är jag. Totalt på botten men rak i ryggen.Min botten är nådd. Jag är besegrad. Ja vann i nte. Jag är förloraren.Punkt skut. Men här inne är alla förlorare och förståt verkligen hur det känns att förlora och som verkligen förstår ångest.
Min ekonomi är rökt toralt. Därför ger jag alla tipset att när ni ser att skutan kantrar då ska ni handla på faktura. Finns huuuur mycket sidor som helst som samlar ihop fakturasidorna. Jsg har köpt mycket guld. mest kedjor och släta stora . Låttsålt. Sen Laptopen såklart och två marschall stärkarer

Men de finns allt att hitta. Alla kommer få sina pengar men inte av mig. Av Kronkalle. Detta spelar ingensomhelat roll för mig. Jag har skulder så höga att det är omöjligt att själv lösa dom under min livstid. Detta innebär 4800:- i månaden att leva på. Då kann det kanske vara gött att till jul sälja sin 65-gram tung 18 karats pansarlänk. Eller någon av diamantringarna.
Enkelt val för mig. thats it
I världen finns vinnare och fötlorare. Jsg är förloraren de som sålde guld på faktura är också en förlorade. ialafall mitt fall.sånt e livet. Vissa vinner andra förlorar. Visa gör allt enligt norn vissa hustlar.
Sorry boys anf Girls jag är en hustler. En överlevare. Kanske inte har några som helst skrupler kvar. MEN jag går aldrig över gränsen till något olaglig. Men jag lgger och balanserar på rätt sida hela tiden. Aldrig stuligt. Bara förskingrat och bedragit. Visst är det också stöld. Va tänkte ja med.

Rekomenderas verkligen inte av Er som väntar utmätning fast med rimliga skulder. Detta är bara för oss i dödscelllerna

/Torsken
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 254
Mottagna reaktioner
1 097
Poäng
897
Torsken: Men ser inte kronofogden att du har handlat på kredit senaste tiden?
För man måste väl vara värd skuldsanering. Tänkte om dom drar det tillbaka pga dina senaste köp?

Alltså jag har panik o mår dåligt. Känns som att min väg är påväg dit. Dock så har jag alltid över 10 000 över varje månad, men om jag förlorar jobbet är jag helt körd
 

Torsken

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 Juni 2017
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
18
Poäng
52
Torsken: Men ser inte kronofogden att du har handlat på kredit senaste tiden?
För man måste väl vara värd skuldsanering. Tänkte om dom drar det tillbaka pga dina senaste köp?

Alltså jag har panik o mår dåligt. Känns som att min väg är påväg dit. Dock så har jag alltid över 10 000 över varje månad, men om jag förlorar jobbet är jag helt körd
UNDER skuldsanering får man inte skaffa en enda nu kredit. Dä avbryts den och man är rökt..Men i det läget jag är.. Där nudgetrådgivaren bett mig att låta ALLT förfalla.. Bara öppna ock in i en pärm da hon.ABSOLUT inte betala till NÅGON inte ens 120:- på nån kreditkortsfsktura.Han sa: Prioriteta ingen. Min kreditvätdighet existerar inte. Låter självklart inte hyran maten skatten elräkningen gå in i nån pärm. Dom betalar man såklarr. Nu är det bara njuta. Utmåtningen har inte börjar är. Å då jävlar! Då lever ja rövare och skiter fullständigt i om komplett.se blir en 60tummare fattigare. I rutan för faktura stod det att man lovar på heder och samveta att den erlägga full betalning.

Eftersom jag är obotlig optimist så tror ja på heder och samvete att jag är rik om två veckor. Helt övertygen.
Vemvet
Sen undrar jag hur en speltorsk som jag ska kunna liva nåt på heder och samvete. mitt samvete spelade ja bort på 90talrt och samvete hahaha tucker ni jag har nåt samvete som jurat ALLA i min omgivning?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp